Vi vill hålla en god kontakt med er som föräldrar/vårdnadshavare och upplever att det finns tid och möjligheter till detta då vi träffar er ofta vid lämning och hämtning. Varje hösttermin hålls ett föräldramöte där vi träffas tillsammans med alla föräldrar på förskolan, samt på respektive förskoleavdelning.

Inför inskolning bjuds det in till ett informationsmöte på förskolan för er som har blivit tilldelad och tackat ja till en plats.

En gång per år, under vårterminen, erbjuder vi dig som förälder/vårdnadshavare ett utvecklingssamtal utifrån ditt barn. Det finns även möjlighet att boka in övriga samtal vid behov.

Det förekommer även en del särskilda tillfällen såsom Pepparkaks-drop-in, Luciafirande och Vårfest varje år som alla föräldrar och ibland också mor- och farföräldrar bjuds in till.

Under hösten ordnar vi för en fixarkväll. Kvällen består av exempelvis målning av träytor ute på gården, laga saker som är trasiga, ordna med nytt lekmaterial, o.s.v. En rolig kväll då vi tillsammans med er föräldrar gör det fint för barnen på utegården.